חיפוש עבודה באינטרנט

כשאתם נגשים לחפש את המשרה הבאה שלכם, קחו בחשבון שזה לא מסתיים בשתי דקות ליום.

בעיקר אם הכוונה למצוא עבודה, ובעיקר אם הכוונה לעשות את זה כמה שיותר מהר כדי לחזור למצב כלכלי בריא.

ישנן אפשרויות ואמצעים רבים לחיפוש עבודה והנפוצה ביותר כיום היא באמצעות דיוור באתר דרושים.

אתרים אלו באו מראשית דרכם לספק חוויה ופלטפורמה מקשרת בין מעסיקים, שמעוניינים לתת חשיפה למשרות אותן הם מחפשים לאייש מחד, ומאידך לתת אמצעי נוח למועמדים מחפשי עבודה להפיץ, לשווק ולאפשר לכבוש את המשרה הבאה שלהם.

האתרים השונים מספקים מגוון חבילות עבור מעסיקים לפרסום משרותיהם כולל ממשק ניהול חשבון מנוי אישי משוכלל.

מעטים מאוד מאותם אתרים (לנו ידוע רק על אתר דרושים אחד כזה כיום) שנותנים אפשרות חינמית אמיתית לחשיפת המשרות שלהם, דבר שיכול בהחלט לחסוך להם עד עשרות אלפי שקלים בשנה.

אתרי דרושים מעודדים תעסוקה ובעצם כפלטפורמה מקשרת מהווים חיבור נגיש, מהיר ונוח לשימוש.

אתרי הדרושים הפכו למאגרים גדולים וחושפים את כל הצדדים לשיתוף פעולה מפרה במגוון תחומי עיסוק כגון: אינטרנט, תוכנה ומחשבים, מדעים, כלכלה, שוק ההון, בנקאות, הנדסה, מדעי החברה, נדל”ן, ניהול ובכירים, פרסום, שיווק, מכירות, שירות לקוחות ועוד רבים אחרים.

החיפוש נעשה בצורה נוחה לפי חיתוך של תחום, אזורים גאוגרפיים, קטגוריות, היקף משרה ועוד.

באתרים רבים מסוג זה הטמיעו לרוב מעין “סוכן חכם” שלפי הגדרות ספציפיות ואישיות יכול מועמד לבחור מה לקבל בדחיפה אליו ישירות למייל או לנייד.

לרוב, באתרים המתקדמים יותר יפורסמו גם מאמרים ונתוני שכר ועוד, על מנת לחשוף אתכם יותר למגמות בתחום, מבלי לתת לכם לצאת כמעט מהאתר דרושים עצמו.

אז זהו, חשוב לציין כי אין פתרון קסם אחד ויחיד לחיפוש עבודה ובטח שלא באמצעות האינטרנט.

חשוב וראוי לציין, כי חיפוש אחר משרה חדשה צריך להיות בכמה ערוצים, כאשר הנוח והמרכזי ביותר כיום הוא האינטרנט (אתרי דרושים, רשתות חברתיות וכד’), אך לא להזניח כלל את האמצעי הנפוץ גם כן והוא דרך קשרים של מכרים, חברים ומשפחה.

בשנה החולפת חל מהפך נוסף: הסמארטפון.

הסמארטפון הביא עימו נגישות יתר בכל הקשור לנושא חיפוש עבודה אינטראקטיבי.

הסמארטפון גרם לקרוב יותר ויותר בין מעסיקים למועמדים.

עלויות הפרסום עבור מעסיקים באותם אתרי דרושים נמוכות הרבה יותר ממה שהיה פעם נחלת תחום הפרסום – מודעות העיתונים, למרות שגם זה עדיין קיים.

החיסכון בא לידי ביטוי גם בחסכון בשימוש בפקס’ מאחר ושליחת קורות חיים של מועמדים באמצעות אתרי הדרושים או המייל הפכו לאמצעי העיקרי כאמור.

מעסיקים וארגונים רבים משתמשים בתוכנות שסורקות באופן אוטומטי קבצי קורות חיים של מועמדים הנשלחים אליהם, תוך מטרה לאתר מילות מפתח משמעותיות המעניינות אותן. לכן, חשוב לא פחות, שבעת שליחת קורות חיים, מועמדים יקפידו יותר לשלוח בקבצים תואמים כגון וורד או PDF.

ישנם סקרים רבים בקרב מועמדים מחפשי עבודה, אשר מראים כי השימוש באתרי דרושים לשם חיפוש עבודה מסייעים להם לא רק באופן האיתור והחיבור בינם לבין מעסיקים, אלא גם מבחינות נוספות בעלות ערך מוסף חשוב לא פחות כגון: איך לכתוב קורות חיים נכון.

מה גם, שהשימוש עבור מועמדים מחפשי עבודה באתרים כאלו חובה שיהיה חינמי וחס וחלילה לא בתשלום. הדבר יוצר אנטי מאוד חזק בקרב מועמדים הרואים זאת כניצול.

אותם אתרים ברשת המחפשים לקבל תשלום עבור השירות מקרב מועמדים גם כן אינם נוחלים הצלחה גבוהה.

אז בהצלחה בחיפוש המשרה הבאה שלכם…

נגישות