כתיבת קורות חיים

כתיבת קורות חיים נכונה תהיה הדרך היעילה ביותר להגיע אל מקום העבודה הנכסף. על מנת להגיע לרשימת המועמדים הפוטנציאליים למקום עבודה ראוי ולמשרה הנחשקת, כדאי להתחיל כתיבת קורות חיים בצורה רשמית, אטרקטיבית וכזו שתוכל להמחיש את האישיות והכשרון שלכם בצורה הטובה ביותר.

ראשית, על מנת לעצב קורות חיים נכונים, יש להתחיל במיקוד. לאילו משרות אתם מעוניינים לפנות? מהן הדריות למשרות אלו? ברגע שתהיו ממוקדי מטרה, תוכלו לנסח קורות חיים רלוונטיים בלבד עבור אותן המשרות, הבלטת הנתונים שיכולים לסייע בקבלה לתפקיד והשמטת אותם הפרטים הלא באמת נחוצים.

כתיבת קורות חיים – טכניקה להתחלה

לא כולנו באמת מבינים כיצד לסנן אינפורמציה שתאפשר כתיבת קורות חיים נכונה. על מנת להתחיל כפי שצריך, התחילו לכתוב על גבי טיוטא את כל עברכם התעסוקתי, כולל התנדבויות והדרכות שעברתם. פשוט התחילו לרשום לפי סדר כרונולוגי את כל עברכם, ולאחר השלמת המשימה, ניתן יהיה לסנן את המידע הרלוונטי. תתפלאו למצוא בטיוטא דברים ששכחתם ופתאום עשויים לסייע לכם להשלמת הרזומה והעשרתו בתוכן.

כתיבת קורות חיים מאורגנת תהיה קלה יותר לאחר השלב ההתחלתי. ארגנו את הפרטים לפי סדר כרונולוגי והגבילו כל עשייה בשנים, כלומר, ציינו כי החל משנת 2004-2006 התנדבת במד”א או כל פעילות/עבודה. כמו כן, מיינו את הפעילויות לכותרות: ניסיון תעסוקתי, השכלה, רקע צבאי, יישומי מחשב, כישורים וכדומה.

כתיבת קורות חיים מתומצתת

גם אם יש לכם מידע רב ותיאורים לציון בקורות החיים, אנא תמצתו את העיקר ומלאו דף קורות חיים אחד בלבד. למעסיק שעובר על רשימות קורות החיים שנמסרות אליו, יש מעט מאוד זמן להעניק לקריאת כל קו”ח, הוא יעיין בדף ששלחתם לו כ-6 שניות ובשניות הקצרות האלו, יהיה עליכם לספק רושם ראשוני מוצלח, זה שיכניס אתכם אל המועמדים שמקבלים זימון לראיון עבודה ודלת כניסה להצלחה.

נגישות